Online marketing blog
5 tipp a hatékony keresőmarketinghez
A keresőkkel kapcsolatos hirdetési tevékenység rendkívül vonzó azoknak vállalkozásoknak, amelyeknek fontos, hogy a megjelenésre kifizetett összeg ne legyen magas, illetve a lehető legjobban meg is térüljön. A keresőhirdetések (PPC hirdetések) ideális esetben rendkívül jó ár/értékkel bírnak, ezen kívül kattintás alapú elszámolás jellemzi őket, tehát a hirdető vállalkozás csak azok után az érdeklődők után fizet, akiket konkrétan az adott termékről vagy szolgáltatásról akarnak megtudni valamit.
1. A hirdetési szöveg keltse fel az olvasók érdeklődését, hogy az olvasást kattintás is kövesse. Ennek érdekében egyszerűen közölni kell a felhasználókkal, hogy mit várunk tőle. Az úgynevezett call to action reklámszövegírás pontosan amiatt hatékony, hogy sokkal jobb kattintási arányt hoz, mint a termékbemutató "társai" - ez esetben ugyanis az érdeklődő a termék vagy a szolgáltatás mellett világos utasításokat is kap, hogy mit kellene tennie.
2. Alkalmazzon a szövegben geo-targetálást! Használja ki maradéktalanul a rendelkezésre álló helyet: ha például a hirdetésbe beírja a várost is, ahol cége elérhető, akkor már szűkített a célcsoporton, hiszen még az érdeklődők közül is csak azok a felhasználók fognak kattintani, akiknek a földrajzi elhelyezkedés is megfelel. Ezzel elősegíthető, hogy az egy érdeklődőre jutó hirdetési költség még kedvezőbb legyen.
3. Használjon minél pontosabb kulcsszavakat! Egy vállalkozás a legtöbb esetben nem engedheti meg magának, hogy márkázásra költsön, a gyakorlatban a fő cél inkább a marketingköltségek megtérülése és a többletprofit elérése. Ennek érdekében a keresőmarketingnél is az elsődleges cél nem az, hogy a hirdetés sokszor megjelenjen. Sokkal inkább az, hogy minél többen kattintsanak rá azok közül az érdeklődők közül, akik találkoznak vele.
4. Használjon kulcsszavakat a hirdetési szövegben! A kampány hatékonysága tovább növelhető azzal, ha a megvásárolt kulcsszavakra megjelenő hirdetés szövege tartalmazza is őket.
5. Készítse fel az értékesítésre az "érkezési felületet"! Minden keresőmarketing-hirdetés tartalmaz egy olyan webes felületet, ahová az érdeklődők a kattintást követően kerülnek. Ez az úgynevezett landing oldal, ami a legtöbb esetben a vállalkozás webszájtjának egy aloldala, vagy egy külön erre a feladatra elkészített felület.
Kapcsolódó blogbejegyzés: Mire jó a landing page? Landing page optimalizálás
A teljes cikk itt olvasható: http://hvg.hu/kkv/20080819_kereso_marketing_tipp.aspx