Hogyan működik a Google Ads? (korábban Google Adwords)
A fizetett hirdetések (a Google "szponzorált linkek"-nek nevezi) általában szöveg alapúak, de lehetőség van logó és bannerek megjelenítésére is. A hirdetések megjelenése célzott (előre kiválasztott kulcsszavak alapján), csak azokra a keresett kulcsszavakra jelennek meg, amit beállítottunk.A Google Ads pay-per-click fizetési rendszerben működik. A hirdető csak akkor kell, hogy fizessen, ha a felhasználó a hirdetésére kattintott. A PPC (pay-per-click) vagy CPC (cost-per-click) az egy kattintásra jutó összeget mutatja meg. Ez az összeg a Google által előírt minimum és az általunk maximumként megadott értékek között van. Nagyságát elsősorban ezek a tényezők befolyásolják:
- Mekkora a verseny az adott kulcsszóra.
- Minél jobb kattintási arányt érünk el, annál kevesebb pénzbe kerül elérni egy lehetséges vevőt
- A kattintás után milyen oldalra érkezik a látogató. Célszerűbb egy egyedi érkezési oldalt (landing page) kialakítani, mint a vállalkozás nyitóoldalára irányítani a látogatót.
Egy sikeres Ads hirdetési kampánynál fontos a szakszerű tervezés, beállítás és a megfelelő érkezési oldal elkészítése. A reklámszövegek megírását a hirdetési felület igényeinek megfelelően kell megírni, max. 100 karakter lehet a reklámszöveg (figyelemfelhívó, lényegre törő hirdetést kell írni, ami cselekvésre készteti azokat a látogatókat, akik vevőink lehetnek). Az érkezési oldal tervezésekor figyelembe kell venni, hogy mit hirdetünk és azzal összhangban lévő felületre vezessük a látogatót. Ott a hirdetett termékkel / szolgáltatással kapcsolatos információkat mutassuk meg, annak érdekében, így nagyobb lesz az esély a vásárlásra. A kampányt reklámcsoportokra lehet felosztani (pl. termékek, szolgáltatási csoportok szerint). A különböző csoportokkal különböző kulcsszavakra jelennek meg az adott hirdetések.
Tehát ha pl. ékszíjat kínálunk, akkor az ékszíjjal kapcsolatos kulcsszavakra jelenik meg a hirdetés. Ha mellette forgalmazunk gumiabroncsokat is, akkor - egy másik hirdetéscsoportban - más hirdetési szöveggel, más kulcsszavakra jelenhetünk meg azok számára akik gumiabroncsot keresnek. Az Ads-nél beállíthatjuk még, hogy
- mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy olyan látogatóért, aki a hirdetésünkre kattintott,
- mekkora öszeget szánunk hirdetésre egy nap.
Az Ads hirdetési kampány árai válozóak. A kulcsszavak árait befolyásolja a piaci verseny és a hirdetés relevanciája. Népszerű témában (pl. utazás, elektronika cikk, mobil) nehezebb a fizetett hirdetésekben előre kerülni, mert nagy a verseny (a népszerű kulcsszavak ára magas, akár több száz forint is lehet). A Google Ads hirdetés annál olcsóbb, minél relevánsabb az Ads a keresett szóra, szoros összefüggés, egyezés van az érkezési oldallal és minél jobb átkattintási arányt ér el a hirdetés.