Ötletek online hirdető vállalkozóknak


Ötletek online hirdető vállalkozóknak

Mit tehet, hova menjen egy jóval kisebb összegből gazdálkodó kis- és középvállalkozó, melynek a leglátogatottabb magyar médiumok szóba sem jöhetnek? És mit tehet az a cég, amelyik eleve csak egy városra vagy megyére fókuszál?

Egy magyar kkv számára a saját honlap és a közösségi oldalon való jelenlét is alapvetőnek tűnik, az "alapvető" viszont nagyon távol áll az "elég"-től. Ezek mellett ugyanis több olyan lehetőség van, amelyről szinte biztos, hogy érdemes elgondolkodni. Bár az internetes hirdetési kampányok létrehozása sok esetben egyszerűen – néhány kattintással – kivitelezhető, előtte egy gondosan megtervezett stratégiát kell kidolgoznunk ahhoz, hogy az erre fordított összeg ne az ablakon kidobott pénz legyen. A hirdetés hatékonyságáról pontos képet ugyan csak akkor kapunk, ha már fut a kampányunk, egy jó tervezéssel azonban gyorsabban jöhet az eredmény is.



"Akik látogatják a weboldalamat"

A kis- és középvállalkozásoknál gyakran előforduló hiba, hogy pontatlan a célcsoport meghatározása. Berényi Konrád online marketinges tanácsadó szerint a célcsoport kérdésére sokan még mindig az "akik látogatják a weboldalamat" választ adják, ami nem jó megközelítés, egy ilyen céllal feladott hirdetés minden bizonnyal az ablakon kidobott pénz lesz, nagy szerencse kell ahhoz, hogy a kampány mégis sikeres legyen. "Ha termékeket árulunk, azt is meg kell mondanunk, hogy melyik termékünkből akarunk többet eladni. A célcsoport meghatározására akkor is szükséges, ha a termék egyébként minden korosztálynak szól, ez fogja ugyanis eldönteni, hogy milyen online hirdetési formára lesz szükség" – magyarázza a szakember.

Berényi Konrád szerint azt is fontos előre tisztáznunk, hogy mekkora összeget szánunk a hirdetése, ez ugyanis befolyásolhatja, hogy melyik az ideális hirdetési megoldás. Később pedig figyelnünk kell a megtérülésre, vagyis arra, hogy mennyire volt hatékony a kampányunk, mennyi új ügyfélt, előfizetőt, megrendelést, tehát mennyi pénzt hozott.

Még mindig kell egy jó honlap

A célcsoport meghatározása után, de még a hirdetés elindítása előtt fontos, hogy a cég weboldala összhangban legyen az indításra váró kampány céljával. "Ha van egy bemutatkozó oldalunk, de például a vásárlói körünket szeretnénk bővíteni, akkor érdemes lehet letölthető kuponokat készítenünk, akciókat hirdetnünk, vagy kiemelnünk a boltunk pontos elérhetőségét és nyitva tartását" – hangsúlyozza Berényi.

Ha a célcsoportunkat is sikerült meghatároznunk, és a honlapunk is rendben van, nincs más dolgunk, mint kiválasztani a megfelelő online hirdetési módot. A kis- és középvállalkozások körében a Facebook és a Google a két legnépszerűbb hirdetési felület, a kkv-k a kettő közül azonban a Google AdWords-öt használják szívesebben. A teljes cikk itt olvasható.