Szakember írja a céges blogunkat?
A cégvezetől értik és szükségesnek tartják a tartalommarketinget, de nekik nincs rá idejük, alkalmazottaik között pedig nincs olyan, akinek a képességei megfelelnének a feladathoz.Külsőst szerződtetni nem mernek, mert az ajánlatok közül nem tudják, milyen szempontok alapján válasszák ki a megfelelőt. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) tagjai, Bedi Viktor, Juhász György és Keresztúri Gergely által készített Tartalommarketing Kisokos segítségével most bemutatjuk, mikor érdemes személyesen a cégvezetőnek, mikor pedig egy külsősnek elvégeznie a tartalomkészítés munkáját, illetve mire ügyeljünk, ha úgy döntünk, hogy külsősre bízzuk a tartalom előállítását.
Mikor készítsük mi?
Abban az esetben, ha úgy látjuk, hogy biztosan tudunk megfelelő minőségű tartalmat alkotni, amit a célközönségünk szívesen olvas/néz/hallgat. Az ilyen tartalom készítéséhez jól jön a gyakorlat, de azt a gyakorlatot meg lehet szerezni: el kell kezdeni csinálni. (Az ütős szöveg titkáról itt olvashat!)
Akkor is érdemes ebbe belefognunk, ha annyira szűkös a költségvetésünk, hogy senkit sem tudunk vele megbízni: tartalmat sok esetben lehet „ingyen” készíteni. Időt viszont szánnunk kell rá, de a téma az utcán hever, vegyük fel, írjuk meg. Kereshetünk hozzá olyan illusztrációt is, amelyet jogdíj megfizetése nélkül felhasználhatunk, ezzel is spórolhatunk. Foghatunk egy videokamerát (vagy jobb telefont), s egy egyszerű, ingyenes video-vágóprogrammal tudunk videót csinálni. Szintén működhet a mások érdekes, hasznos tartalmainak gyűjtése, megosztása, illetve kiegészítése a saját véleményünkkel.
Ne féljünk belevágni abban az esetben sem, ha az adott tartalom csakis és kizárólag a mi termékünkről / szolgáltatásunkról szól, ilyenkor érdemes lehet nekünk elkészíteni, hiszen ezt a témát mi ismerjük a legjobban és mi vagyunk közvetlen kapcsolatban a vevőinkkel. A teljes cikk itt olvasható