Helyettesítheti-e a céges LinkedIn oldal a vállalati honlapot?


Helyettesítheti-e a céges LinkedIn oldal a vállalati honlapot?

A LinkedIn egyre erősebb tartalmi platform, ahol a céges jelenlét is egyre nagyobb szerephez jut. Érthető, hogy egyesek már arról sustorognak, hogy a LinkedIn oldal feleslegessé teszi a saját webhelyet. Ne dőlj be nekik!

A saját webhely és a céges közösségi felület nem egymással felcserélhető dolgok. (Jól tudják ezt azok a vállalkozók, aki Facebook oldallal próbálták/próbálják megúszni a saját honlap kialakítását.) A céges közösségi oldalak struktúrája túl kötött, a tartalmak megjelenítési módja korlátozott. A gyorsan "lefolyó" tartalmak miatt az aktuális információk érvényesülnek a leginkább, minden más információ elérése nehézkes, vagy egyenesen lehetetlen. (Ez a megállapítás érvényes a Facebookra és a Google+-ra is.)

A legtöbb céges honlap azért halott hely, mert rajtuk minden poros, unalmas. Nem tartalmaznak rendszeresen frissülő információkat, blogokat, videókat, infografikákat, letölthető tanulmányokat. Mi történik az ilyen, nem szívesen kommunikáló cégekkel, ha oldalt nyitnak a LinkedInen? Semmi? Az eddigi unalmas cégnek lesz egy unalmas felülete a LinkedInen is.

A céges honlap és a vállalati LinkedIn oldal alapvetően különböznek egymástól. A céges webelyen a "csaliul" szolgáló (értékes) tartalmak mellett ott van a cége, a szolgáltatások, a referenciák stb. részletese bemutatása. A végső cél a figyelemfelkeltésen és az információk nyújtásán, a márkaismertség erősítésén túl az ügyfélszerzés. A LinkedIn máshogyan működik, ott inkább a követők kötődését erősíted, a közvetlen vevőszerzés nem itt történik. Éppen az történik itt tehát, amiben a vállalati webhely gyengébb.

Vannak, akik valóban korszerű vállalati webhelyet építenek, azután csalódnak, mert kevés a látogató, tragikusan alacsony a bevonódás szintje. Ők azok, aki még mindig hisznek a mítoszban: "Építsd fel, a többi meg majd jön magától." Nem jön. Kőkemény (fizetős) marketing nélkül soha nem fog beindulni a webhely. Sajnos a LinkedIn oldal sem működik magától. Az ott megjelenő zseniális tartalmakat is csak az oldal követői látják. Sok követőt csak sok munkával és kellő mennyiségű (fizetett) hirdetés, kiemelt poszt árán lehet szerezni.

Az eredeti cikk itt olvasható

Profi honlapkészítőt keres? Ne keressen tovább, jó helyen jár!

Kitaláljuk és elkészítjük az Ön igényeire szabott honlapot, legyen szó egy céges bemutatkozó oldalról vagy webáruházról, vállalati portálról.

Válassza cégünket, ha:
  • - vállalkozásának fontos a színvonalas internetes megjelenés,
  • - új honlapra vagy webáruházra van szüksége (elégedetlen honlapjával),
  • - weboldala nincs jó helyen a Google találatai között.