Reklámozás Facebookon: a reklámok hatékonyságát bizonygatja a Facebook

E-mail küldésTelefon: 36 30 854 5662

Reklámozás Facebookon: a reklámok hatékonyságát bizonygatja a Facebook

A közösségi hálózat tovább folytatja a ComScore kutatásaira támaszkodva a hirdetők meggyőzését arról, hogy milyen erős hatással van a vásárlási szokásokra a Facebookon való kommunikáció. A bemutatott tanulmány "Understanding Paid and Earned Reach of Facebook" címmel jelent meg.

A napokban bejelentett tanulmány ismét arra keresi a választ, hogyan működik együtt a közösségi oldalon a fizetett és a kiérdemelt média és hogyan segíti ez az együttműködés a márkákat abban, hogy elérjék fogyasztóikat. A Power of Like kutatás folytatása a top 100 amerikai márka oldalait és tevékenységeit vizsgálja a Facebookon, a hosszas elemzés pedig arra a következtetésre jut, hogy azok, akik nem csak saját kommunikációt, hanem fizetett felületeket is használtak, azok 5,4-szer több embert értek el átlagosan.

A Facebook szerint a kutatás bizonyítja, hogy a rajongók és a rajongók barátai nem csak nagyon értékes potenciális vásárlók, hanem az is kiderül, hogy az organikus és fizetett üzenetek együttes hatása javítja a vásárlási hajlandóságot is. "Sőt, a közönség, amit a fizetett média elért gyakrabban és többet vásárol, mint a teljes online átlag" - írja az egyáltalán nem független kutatás.

A comScore kutatása mellett a Facebook partnerségre lépett a Datalogix nevű, hirdetési mérésekkel foglalkozó céggel, ami a fenti eredményekhez alapos vizsgálat alá vett 50 olyan digitális kampányt egy új eszközzel, ami a Facebook hirdetésmegjelenések és a fizikai boltokban történt vásárlások közti korrelációt hivatott kimutatni.

Az eredmény nem meglepő módon itt is a Facebook malmára hajtja a vizet, a jelentés szerint azok a kampányok, amik az elérést maximalizálták, 70 százalékkal nagyobb ROI-t (return of investment) értek el az ismételt, gyakori megjelenítések révén, szemben a kizárólag organikus kommunikációra jellemző kevés számú megjelenéssel.

A teljes cikk itt olvasható