Mitől indul be az üzlet?
E-mail küldésTelefon: 36 30 854 5662

Online marketing blog

Mitől indul be az üzlet?

1. Elkötelezettség

A GERILLÁK HALÁLOSAN KOMOLYAN veszik a vevők szolgálatát, a pénzkeresést és saját, valamint cégük jövőjének építését. Az üzletkötést nem karriert segítő ugródeszkának, hanem igen komoly és jól fizető hivatásnak tekintik. Ha egy üzletet sikerül egy versenytársnak elhalászni előlük, azonnal felderítik ennek okát, és ha a hiba náluk van, kijavítják. Bármit kockára tesznek, kivéve a minőséget, és minden megrendelést úgy kezelnek, mintha az egész üzlet attól függne - amiben persze igazuk is van.

Ha nem a vevőjének, termékének és a vállalatának él, nem állhatja meg helyét gerillaként. Ha saját cégéről van szó, és inkább a kutatás, fejlesztés vagy az operatív irányítás területén érzi otthon magát, alkalmazzon valakit, aki a vevőkért lesz felelős, jelölje ki őt ügyeletes gerillának!

2. Befektetés

A GERILLÁK NEM KÍMÉLIK az időt, az energiát és a pénzt, amikor csatarendbe állnak. Tudják, hogy elavult munícióval elmarad a győzelem. A legfrissebb címjegyzéket, a legdrágább telefonkönyvet és az elérhető legeslegjobb irodai és hírközlési eszközöket kell beszerezniük! Ne takarékoskodjon a cégjelzésen és a levélpapíron! Utazzon első osztályon! Ha cége nem látja el névjegykártyával, készíttessen magának, de ezrével!

Gerila marketing

Igen, ez kicsit nehéznek tűnik. Bizony sok értékes időbe kerül a piackutatás, a versenytársak és a vevők megismerése. Sokszor csak időpocsékolásnak tűnik ugyanazt az embert újra és újra felhívni anélkül, hogy üzlet lenne belőle. Hosszú távon jó befektetés, ha időt és pénzt áldoz ezekre a kapcsolatokra, és megfelelően ápolja őket. Mindig figyelje, hogyan növelheti üzletkötői tevékenysége hozamát. Például valamelyik vevője bemutathatja-e egy másik cégnek, hivatkozhat- e rá, kaphat-e ajánlólevelet, no és kaphat-e tőle újabb megrendelést? Csak azért jutalmazni a vevőket, mert most éppen Önnel állnak üzleti kapcsolatban, nem gyorsan megtérülő módszer. Ne várjon hipp-hopp csodákat! Lehet, hogy hónapokig nem is hall róluk. De ugyanúgy, mint a jó részvények, évek múlva egy vagyont fognak érni.

Egy átlagos amerikai vállalkozás bruttó forgalmának csak 3 százalékát fordítja marketingre. Egy gerilla körülbelül tízet.

Tegyen valamit minden nap saját fejlődése érdekében is! Ismerje meg még jobban a termékét, a piacát és a vevőközönségét! Fizessen elő és olvassa a szaklapokat! Tegye fel magának a kérdést: "Mit csinálhatnék jobban?" Kérdezze meg a vevőit is erről! Figyeljen a javaslataikra! Kövesse ezeket! Vevőiből szervezzen tevékenység fi gyelő csoportokat! Kérdezze meg tőlük: "Önök szerint hogyan teljesít a vállalatunk?" Ha odafigyel arra, amit mondanak, pontosan meg fogja tudni, mit kell tennie a siker érdekében.

3. Következetesség

A KÖVETKEZETESEN végzett értékesítési munka, kisebb átlagos eredményesség mellett sokkal többet hoz, mint a hellyel- közzel végzett fantasztikusan jó. Az a gerilla, aki következetes, túlszárnyalja a jobban felkészült, jobban felszerelt nagyvállalati kollégáit, mivel a vevők bízni fognak benne.

A vevők szemében a következetesség szavahihetőséget, hosszú termékélettartamot és sikert jelent. Ennek eredménye pedig a bizalom. A gerilla elnyeri a lehetséges vevők bizalmát, akik ezáltal valódi vevőivé válnak.

A legtöbb vásárlási döntés tudat alatt születik, és a pszichológia már feltárta, hogyan lehet a tudatalattit befolyásolni: a kulcsszó - az ismétlés. Vállalva önmagunk ismétlésének kockázatát, ismét elmondjuk: ismétlés.

Ez az ismétlés két fronton elengedhetetlen: a lehetséges üzletfelekkel és a cégünk üzletkötőivel való kommunikációban. A gerillák ugyanannak az embernek újra és újra elmondják ajánlataikat. Akkor is, ha a lehetséges vevő "nemmel" válaszol, de különösen akkor, ha "igen" volt a válasz. Megismétlik bemutatóikat, a különleges és szezonális ajánlataikat. Állandóan megismétlik az üzenetüket, és annak előnyét, amit nyújtani tudnak.

Rutinszerűen ismétlik az üzletkötők képzését. Hetente. Naponta. Egyfolytában . A világon a legsikeresebb üzletkötéssel foglalkozó szervezetek képeznek, képeznek, majd átképeznek. Tanítják a teherautó-sofőröket, a recepciósokat és a szervizes embereket is. Mindenki megismeri a vállalat sajátos küldetését és értékeit. Ezek visszhangoznak az értekezleteken, a folyosókon, a büfében.

Ismétlés. Így tudja meg ország-világ, hogy ki Ön, és mit akar. Ragaszkodva identitásához az idő múlásával is, a gerillák magukhoz vonzzák azokat az üzleti lehetőségeket, amiket a többiek figyelmen kívül hagynak a túlzott rohanásban.

Ne változtassa szeszélyesen az árait, termékeit vagy gerillataktikáját. Lehet, hogy Ön már halálosan unja a termékeit, a bemutatóit és az ajánlatait, de azok, akiket szolgál, éppen csak kezdik megismerni Önt, és a nevét máris azonosítják saját igényeikkel. Kitartásukkal a gerillák mindig a második legvalószínűbb forrást jelentik a lehetséges üzletfeleik számára, és ha a versenytárs valamit elront, automatikusan az ölükbe hull az üzlet.

Lee Iacocca a Fordnál kezdte autóügynökként, és a Chryslernél elért sikereinek egyik magyarázata éppen az, hogy munkáját még mindig ugyanannak fogja fel: autókat ad el.

» A teljes cikk itt elérhető