Kisvállalati marketing, pozícionálás - a piacszegmentáció folyamata

Pozícionálás - a piacszegmentáció folyamata

 
 

Találja ki miért jobb a konkurenciánál! Hogyan pozícionálja a cégét?

A pozicionálás az a stratégia (marketing stratégiai terv fontos lépése) ami hosszútávon a legnagyobb hatással lehet a vállalkozásra. Célja, a konkurenciához mért versenyelőnyök meghatározása. A terméket, szolgáltatást meg kell különböztetni a versenytársaktól, hogy egyedi módon, helyet kapjon a fogyasztók tudatában (vevőkben való tudatosítás).

"A pozícionálás nem a termékre irányul, hanem az emberek emlékezetére. A terméket kell az emberek emlékezetébe elhelyezni."
(Ries, Trout, 1986)

"A marketingszakma pozicionálásnak hívja a vállalkozások részéről megnyilvánuló azon aktív magatartást, amelynek során megkeresik kínálatuk megkülönböztető ismérveit, kialakítanak egy ún. egyedi értékesítési ajánlatot, majd ezt folyamatosan kommunikálják a potenciális vevőknek."
Rekettye Gábor, Kisvállalati marketing c. könyvében (Akadémiai Kiadó, 2007. 113.old.)

A pozicionálás kialakítására több lehetőség ismert, pl:
  • terméktulajdonság alapján: a termék vagy szolgáltatás egy egyedi, jellemző tulajdonságára, előnyére koncentrálva
  • felhasználás alapján: a versenytársaktól történő megkülönböztetés alapja a felhasználás egyedi területe, módja
  • fogyasztói csoportok alapján: a termék vagy szolgáltatás egy jól behatárolható fogyasztói réteg igényeinek kielégítését szolgálja
  • ár-minőség viszony alapján: a termék, szolgáltatás árával vagy a magas minőségével különbözik a konkurenciától

Lehetséges pozicionálási stratégiák:
  • Elsőnek lenni
  • "Űrkeresés" - látens pozíció
  • Kapcsolódás versenytársi pozícióhoz
  • Depozícionálás (versenytárs pozíciójának megváltoztatása a fogyasztó felé)
Pozícionálás - Kisvállalati marketing - Cégpozícionálás
Az nem pozicionálás, hogy
  • jó a termék, szolgáltatás minősége,
  • jók az árak,
  • a mi termékünkre mindenkinek szükséges van.
Ezt bármelyik vállalkozás állíthatja.

A MIÉRT-re kell választ adni:
  • miért jobb a minőség vagy az ár?
  • Miben vagyunk jobbak a konkurenciánál?

Ajánlott olvasni való:
Profi és hatékony honlapot/webáruházat szeretne?



www.alexgraphics.hu  •  +36 30 854 5662
 
Alexgraphics - Vállalkozások, KKV-k honlapkészítő specialistája!