Így optimalizáljuk weboldalunkat - Keresőoptimalizálás


Így optimalizáljuk weboldalunkat - Keresőoptimalizálás

A felhasználók számára készüljön a tartalom és ne csak a keresőmotoroknak. A jó minőségű tartalomra mások is felfigyelnek, és a saját weboldalukon fognak hivatkozni egy-egy linkkel.

Annak ellenére, hogy a csapból is az "információs társadalom" folyik, hogy számos kutatás szerint a vásárlók egyre nagyobb arányban használják tájékozódásra a netet, a hazai kis- és középvállalkozások jelentős része alig-alig aknázza ki az itt rejlő lehetőségeket. Ha valaki mégis megteszi azt az első lépést, amit egy honlap létrehozása jelent, a többség sajnos úgy gondolja, hogy ezzel végére is ért a feladatnak. Pedig az internetes jelenlét ahhoz, hogy valódi hasznot hozzon, folyamatos gondozást igényel. (Többek között már érdemes úgy tervezni a honlapot, hogy megfeleljen a SEO követelményeinek!)

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (search engine optimization, SEO) a weblapunk keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti, a nem fizetett találatok között. A motorok működése meglehetősen bonyolult, számos különböző indikátort vesznek figyelembe, ráadásul a Google – amely Magyarországon szinte egyeduralkodónak tekinthető a felhasználók körében – folyamatosan változtatja is azt, hogy az alapvetők mellett éppen mely jellegzetességeket vesz figyelembe az oldalak áttekintésekor. Teszik ezt éppen azért, hogy ne lehessen tudatos stratégiákkal valós, releváns tartalom nélkül előkelő helyet szerezni a nem fizetett találatok között.

Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Adunk néhány fontos tippet, hogy mire ügyeljünk egy céges weboldal kialakításánál, a tartalom szerkesztésénél!

Bekezdések

A honlapunk szövegének elsődleges szempontja a tájékoztatás legyen. Az információban dús szöveget az algoritmus úgy veszi észre, hogy a szövegtörzs típusú HTML elemekben (p,div) több mondatok is szerepelnek. Egy oldal néhány tucat szövegtörzset tartalmaz. Így alkot egy egységes történetet a weboldal, aminek mondanivalója is van (szaknyelven ezt nevezik tartalom/forráskód aránynak)

Tördelés

4-6 bekezdésenként érdemes egy H2 típusú címsort alkalmazni. A címsor felhívja a figyelmet a következő bekezdések mondanivalójára. Az egybeolvadó szöveget nehéz olvasni. Célszerű először megírnunk az egész szöveget, majd címsorokra tördelni. Legvégül a főcímet (H1) és a dokumentum címét (Title) írjuk meg.

Változatos, hatékony kulcsszavak

A kulcsszó halmozás régi SEO technika, de ma már a webspam kategóriába tarozik. A Google felismeri, hogy hány kulcsszó változat szerepel a weboldalon. Nem életszerű, ha nem található meg a kulcsszó ragozott alakja a weboldal szövegében. Az eredeti cikk itt olvasható

Profi honlapkészítőt keres? Jó helyen jár!

Kitaláljuk és elkészítjük az Ön igényeire szabott honlapot, legyen szó egy céges bemutatkozó oldalról vagy webáruházról, vállalati portálról.

Válassza cégünket, ha:
  • - vállalkozásának fontos a színvonalas internetes megjelenés,
  • - új honlapra vagy webáruházra van szüksége (elégedetlen honlapjával),
  • - weboldala nincs jó helyen a Google találatai között.