Négy éven belül az internet átveszi a vezető szerepet a televíziótól
E-mail küldésTelefon: 36 30 854 5662

Online marketing blog

Négy éven belül az internet átveszi a vezető szerepet

Négy éven belül az internet átveszi a vezető szerepet a televíziótól a hazai médiapiacon árbevételt tekintve. A hazai internetpiac évente 14 százalékos növekedést produkál majd, így 2014-ben már több mint 1,5 milliárd dollár bevételre tehet szert. A médiaipar egyik legfontosabb trendjének, a digitális technológiák terjedésének hajtómotorja a mobilinternet további térnyerése lesz - 2014-re globálisan megháromszorozódik felhasználóinak száma. Mfor.hu tudósítás.

Történelmi helycsere következhet be négy éven belül a hazai médiapiacon: míg az internet részesedése a 2009-es 24-százalékról 37 százalékra növekedhet, addig a jelenleg még vezető televíziós szegmensé 26-ról 25 százalékra csökkenhet 2014-re a hirdetési és a hozzáférési típusú összesített bevételeket tekintve.

Tovább híznak a keresők

A hazai internetes reklámpiacon belül egyre nagyobb szeletet fognak kihasítani maguknak a keresők, amelyek - a 2009-es 17 százalék után - a netes hirdetésre szánt pénzek 28 százalékát viszik majd el 2014-ben. Ez 27,1 százalékos éves növekedési rátát jelent, mondta el az mfor.hu kérdésére Sere Péter, a PWC távközlési és média csoportjának vezető menedzsere.

Jelentős növekedés várható a mobil hirdetéseket tekintve is: 2014-ben már hat százalékos részt kaphatnak az internetes hirdetési piacból a tavalyi két százalék után. A piac fennmaradó részét továbbra is az egyéb hirdetések (display, classified stb.) uralják majd. A teljes cikk itt olvasható.