Internet a hazai háztartásokban - Dinamikusan nőtt az internet-előfizetéssel rendelkező háztartások száma 2008-ban
E-mail küldésTelefon: 36 30 854 5662

Online marketing blog

Internet a hazai háztartásokban

 
 
Dinamikusan nőtt az internet-előfizetéssel rendelkező háztartások száma 2008-ban, a penetrációs mutató 2006-ról 2007-re egyetlen év leforgása alatt mintegy 7 százalékkal emelkedett, majd egy újabb év alatt további 9 százalékkal bővült.

A 2004-2006-os terminus mérsékelt lakossági internetpiaci klímáját követően 2007-ben a piac dinamizálódni látszott. A BellResearch Magyar Infokommunikációs Jelentésének eredményei is alátámasztják, hogy ez a lendület tartós lehet, vagyis a jövőben a lakosság mind nagyobb hányada érheti majd el otthonából a világhálót.

Az utóbbi két év ugrásszerű növekedésében a globalizálódó világgazdaság keltette mind nagyobb "információéhség" mellett a szolgáltatók és technológiák közötti egyre élesebb verseny is a fogyasztók számára kedvező változásokat indukált - legyen szó díjcsökkenésről vagy éppen az adott internetes technológiával való lefedettség növekedéséről.

Sávváltás közben

Az internet-hozzáférési technológiák alapvetően két fő csoportra bonthatók: keskenysávú és szélessávú hozzáférésekre. Az előbbiek közé tartozik a kapcsolt vonali modemes, valamint a keskenysávú (nem 3g és nem hsdpa) mobilinternet-hozzáférés, míg az utóbbiak közé sorolható az xdsl, a kábelinternet, a szélessávú mobilinternet és a mikrohullámú internetkapcsolat, hogy csak a leggyakoribbakat említsük. Az otthoni interneteléréshez használt megoldások döntő többsége ma már szélessávú, a keskenysávú kapcsolatok pedig láthatóan egyre inkább "kikopnak".

A szélessávú előfizetők száma - az előző időszakhoz hasonlóan - a 2007-2008-as periódusban ismét dinamikusan nőtt, több mint 400 ezer háztartással - olvasható a BellResearch frissen elkészült elemzésében.

Fejlesztés, eredménnyel

Napjainkban a lakosság körében a két leggyakrabban használt technológia kétségtelenül az adsl és a kábeltelevíziós internet: mintegy 1,3 millió háztartás rendelkezett ilyen hozzáférésekkel 2008-ban. A hozzáférések strukturális összetétele az utóbbi években azonban módosulni látszik. Ennek egyik jele, hogy az utóbbi években a kábeltévés internet népszerűsége jelentősen nőtt, részben a keskenysávú internet, részben ugyanakkor az adsl rovására.

Mindez azt eredményezte, hogy a szolgáltatói bevételekből még pár százalékkal magasabb volt ugyan az adsl részesedése (47, illetve 44 százalék), ugyanakkor a kábeltévés internetpenetráció a tavalyi évben már kissé meghaladta az adsl-ét.

Ez egyrészt a már korábban is jelentős kábeles lefedettségnek, másrészt annak a rendkívül komoly invesztíciónak köszönhető, amelyet a vezető kábelszolgáltatók a fejlesztésre fordítottak.

Kötetlenül

Ha azonban a szélessáv folyamatos térnyeréséről beszélünk, akkor nem mehetünk el szó nélkül a szélessávú mobilinternet pozíciójának látványos erősödése mellett sem, ami a jövőben is segíthet a piaci dinamika fennmaradásában. Ezekkel az előfizetésekkel kapcsolatban persze azt is figyelembe kell venni, hogy jelentős részük úgynevezett másodlagos előfizetés, azaz e háztartások nem csupán mobilinternettel, hanem egyéb szélessávú előfizetéssel is rendelkeznek. Ezek a hozzáférések tehát növelik ugyan az előfizetések számát, de önmagukban nem bővítik a háztartásszintű internetpenetrációt - mutatnak rá a BellResearch elemzői.

További érdekesség, hogy míg egyesek szerint a mobil-előfizetések laptopokkal való használata az internetezés - bizonyos korlátozások mellett érvényes - szabadságát hivatott biztosítani, addig mind gyakoribb az asztali pc-kel való használat is.
Forrás: itbusiness.hu