Hogyan működik a Google Adwords? Google szponzorált linkek

E-mail küldésTelefon: 36 30 854 5662

Online marketing blog

Hogyan működik a Google Adwords?


A fizetett hirdetések (a Google "szponzorált linkek"-nek nevezi) általában szöveg alapúak, de lehetőség van logó és bannerek megjelenítésére is.

A hirdetések megjelenése célzott (előre kiválasztott kulcsszavak alapján), csak azokra a keresett kulcsszavakra jelennek meg, amit beállítottunk.

Google szponzorált linkek

A Google AdWords pay-per-click fizetési rendszerben működik. A hirdető csak akkor kell, hogy fizessen, ha a felhasználó a hirdetésére kattintott. A PPC (pay-per-click) vagy CPC (cost-per-click) az egy kattintásra jutó összeget mutatja meg. Ez az összeg a Google által előírt minimum és az általunk maximumként megadott értékek között van. Nagyságát elsősorban ezek a tényezők befolyásolják:
  • Mekkora a verseny az adott kulcsszóra.
  • Minél jobb kattintási arányt érünk el, annál kevesebb pénzbe kerül elérni egy lehetséges vevőt
  • A kattintás után milyen oldalra érkezik a látogató. Célszerűbb egy egyedi érkezési oldalt (landing page) kialakítani, mint a vállalkozás nyitóoldalára irányítani a látogatót.

Egy sikeres AdWords hirdetési kampánynál fontos a szakszerű tervezés, beállítás és a megfelelő érkezési oldal elkészítése.

A reklámszövegek megírását a hirdetési felület igényeinek megfelelően kell megírni, max. 100 karakter lehet a reklámszöveg (figyelemfelhívó, lényegre törő hirdetést kell írni, ami cselekvésre készteti azokat a látogatókat, akik vevőink lehetnek).

Az érkezési oldal tervezésekor figyelembe kell venni, hogy mit hirdetünk és azzal összhangban lévő felületre vezessük a látogatót. Ott a hirdetett termékkel / szolgáltatással kapcsolatos információkat mutassuk meg, annak érdekében, így nagyobb lesz az esély a vásárlásra.

A kampányt reklámcsoportokra lehet felosztani (pl. termékek, szolgáltatási csoportok szerint). A különböző csoportokkal különböző kulcsszavakra jelennek meg az adott hirdetések.
Tehát ha pl. ékszíjat kínálunk, akkor az ékszíjjal kapcsolatos kulcsszavakra jelenik meg a hirdetés. Ha mellette forgalmazunk gumiabroncsokat is, akkor - egy másik hirdetéscsoportban - más hirdetési szöveggel, más kulcsszavakra jelenhetünk meg azok számára akik gumiabroncsot keresnek.

Az AdWords-nél beállíthatjuk még, hogy
  • mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy olyan látogatóért, aki a hirdetésünkre kattintott,
  • hogy mekkora öszeget szánunk hirdetésre egy nap.

Az AdWords hirdetési kampány árai válozóak. A kulcsszavak árait befolyásolja a piaci verseny és a hirdetés relevanciája. Népszerű témában (pl. utazás, elektronika cikk, mobil) nehezebb a fizetett hirdetésekben előre kerülni, mert nagy a verseny (a népszerű kulcsszavak ára magas, akár több száz forint is lehet).

A Google AdWords hirdetés annál olcsóbb, minél relevánsabb az AdWords a keresett szóra, szoros összefüggés, egyezés van az érkezési oldallal és minél jobb átkattintási arányt ér el a hirdetés.


Vállaljuk Google Adwords online kampányok teljes körű megtervezését, lebonyolítását.

KÉRJE MOST AJÁNLATUNKAT!