Miért van honlapunk, ha nem tudjuk mire használjuk?
A hazai céges honlapok között sok olyan található, amely koncepció nélkül készült. A céges informatikusok vagy rendszergazda által összeállított stratégia nélküli oldalak már régóta nem elegendőek.Az informatika helyett a marketing vette át az irányító szerepet.
A sikeres online kommunikációhoz ma már 3 fő dolog szükséges: designer, marketing- és IT/honlapkészítő szakember.
Az alábbi kérdések segítségével eldönthetjük, hogy honlapunk azt a célt szolgálja-e, amit szeretnénk:
- Termel nyereséget, hasznot a honlap, weboldal?
- Mi a vállalat tevékenységi köre?
- A honlap célcsoportja?
- Elérendő kommunikációs célok (webes megjelenés, terméktámogatás, eladás, látogatottság növelése)?
- Mi a fő üzenet, amit szeretnénk átadni a honlap segítségével?
- Elégedettek az elért eredményekkel?
- Milyen tartalmat kínál a honlap az egyes felhasználóknak? Milyen szolgáltatások teszik hasznossá, érdekessé a honlapot?
- A honlap megjelenése illeszkedik a vállalat arculati elemeihez (logó, színvilág)?
- Szeretne egy könnyen adminisztrálható honlapot, ahol Ön minden tartalmi részt bármikor megváltoztathat, aktualizálhat?
A vállalat tevékenységének meghatározása általában könnyen megy. A tevékenység azonban nem azonos a cég történetével. A küldetés leírása sem helyettesíti a tevékenységünk leírását, viszont a látogatóban bizalmat kelthet.
A céges honlap felhasználói általában leendő megrendelőink és ügyfeleink. Leendő ügyfeleinket meg kell nyerni: beszéltetni kell! Érezze hogy kíváncsiak vagyunk a problémájára, hallani akarjuk kérdéseit. Fontos az interaktivitás! Erre egyik legjobb hely egy vendégkönyv vagy fórum létrehozása. A céges honlap akkor felel meg küldetésének, ha kiaknázza az elektronikus média kétirányú kommunikációjában rejlő lehetőségeket. A honlap így nemcsak a külvilág felé közöl információkat, hanem piackutató eszköz is.
A céges honlapnak egyszerűen és világosan be kell mutatnia, melyek azok a termékek vagy szolgáltatások, melyet kínál. Honlapjuk megfelel ennek a célnak?
A honlap további célja a szükséges tudnivalók, információk folyamatos, naprakész bemutatása. Ez is megkülönbözteti egy cégismertető brosúrától. A statikus oldal nem, csak a folyamatosan változó tartalom csalogathatja vissza a látogatókat.
Meg kell találni a tartalom és a design összhangját.
A honlapnak tartalmaznia kell a cégre vonatkozó alapvető adatokat. A legtöbb látogató a cég címére, telefonszámára vagy e-mail címére kíváncsi. Ezek nehézkes megtalálása az egyik leggyakoribb hiba a hazai honlapokon. A hazai vállalkozások gyakran - szinte minden esetben - még a cégbíróságon elérhető adatokat sem helyezik el honlapjukon. Pedig ez is egy jó bizalomkeltő eszköz lehetne!
Olyan terméket forgalmaz, amely Interneten is értékesíthető? Próbálja ki az online értékesítést! Építse be a vállalat működésébe! Megfelelő szakemberek segítségével néhány nap alatt minden terméke felkerülhet az Internetre is!
Érdemes gondolni az újságírókra, szakmai szervezetekre egy sajtóoldal kialakításával, ahonnan további közlésre letölthetők híreink (elérendő cél: többféle formátumban (MS Word, Adobe Acrobat) publikálni anyagainkat).
Külföldön manapság a céges honlap a befektetők naprakész tájékoztatását is szolgálja - reméljük hamarosan hazánkban is eljutunk erre a szintre.
A céges honlapok nagy szerepet játszanak a cégről alkotott kép kialakításában. Az alacsony színvonalú, elavult, statikus, nem működő honlap is hat. Csak rossz irányban!
Forduljanak hozzánk:
- ha költséghatékonyan fenntartható (pl. saját adminisztrációs rendszer) honlapra van szükségük!
- ha Internetes jelenlétük színvonala alacsony, nem tükrözi a cég professzionalizmusát!
- ha elektronikus úton szeretnének kapcsolatokat kialakítani, fenntartani!
- tabletre, mobilra optimalizált honlapra van szükségük!
Profi honlapkészítés!
Ha elégedetlen mostani honlapjával és nincs jó helyen a Google találatai között...