Online marketing blog - Az internet hajtja a médiafogyasztást

Az internet hajtja a médiafogyasztást

 
 
Átlagosan napi 8 óránál is többet töltenek majd a Föld lakói médiafogyasztással. Az elmúlt 5 év során a világhálón töltött idő csaknem megkétszereződött - a ZenithOptimedia becslése alapján.

A médiaügynökség 65 ország változó médiafogyasztási szokásait vizsgáló Media Consumption Forecasts című jelentése szerint az internethasználat közel 12 százalékos növekedésének hatására a 2014-es 485 percről idén 492 percre emelkedik a különböző médiatípusok fogyasztásával naponta eltöltött átlagos idő.

Az elmúlt öt év során az internetezéssel töltött idő csaknem megkétszereződött: a 2010-es 59,6 perc tavaly már 109,5 percre emelkedett. Ezzel párhuzamosan a hagyományos média fogyasztásával töltött idő 402,2-ről 375,8 percre csökkent.

A ZenithOptimedia 2017-re további 1,4 százalékos emelkedést és 506 perces médiafogyasztást jelez előre, miközben az internet részesedése a 2014-es 22,6 százalékról 28,6 százalékra nő majd., a hagyományos médiumok fogyasztása pedig – a közterület kivételével – tovább csökken.

Egy átlagos polgár 2014-ben 107,2 percen át volt kitéve közterületi reklámoknak. A lassan növekvő trend mögött a nyilvános terekre telepített eszközök számának növekedése, a fejlődő piacok városiasodása és a szabadidő eltöltésének otthonokon kívülre tolódása áll.
forrás: mediapiac.com / hirado.hu